Sladami biblinego Mojzesza … z wizyta na gorze Nebo :)

Tym razem zapraszam na wizyte w NEBE …. W tym miejscu bibliny Mojzesz zobaczyl Ziemie Obiecana. Na pamiatke tego wydarzenia na gorze pod nazwa NEBE zostala wybudowana Bazylika i do dnia dzisiejszego znajduje sie tam kult pamieci poswiecony wydarzeniom opisanych w pismach swietych.

https://wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090919

Charakterystycznym symbolem sanktuarium jest wezowy krzyz z brazu autorstwa wloskiego artysty Giovanniego Fantoniego.

20 marca 2000 r. górę Nebo odwiedził rowniez nasz polski papiez Jan Paweł II w czasie swojej kolejnej podróży. Papież posadzil obok pozostałości bizantyjskiej bazyliki drzewo oliwne. Odwiedziny papieza Polaka zostaly rowniez zapisane dla potomnych  na kamiennej tablicy pamiatkowej.

Ogolnie miejsce to troche mnie przytloczylo, poniewaz okolica jest pozbawiona calkowicie roslinnosci i widac od razu, ze robione sa tu wszelkie starania aby gora przynosila zyski. Byc moze miejsce to w przeszlosci mialo specyficzne wibracje i bylo energetycznie piekne w swoim rodzaju. Obecnie nastawione jest wg mnie tylko na turystyke i reguralne zadeptywanie przez turystow. Z boskoscia miejsce to ma tyle wspolnego co tylko  mowia o nim przekazy historyczne.

Osobiscie nie czulam sie tam jakos super doladowana energeycznie. Wrecz przeciwnie czasami czulam sie wrecz jak intruz, ktory wkroczyl na niedozwolony teren.

No coz, ale kazdy z nas ma  przeciez inne odczucia. Ale jesli sie juz jest w Jordanii to przeciez trzeba bylo rowniez zajrzec na ta gore by wspiac sie do samego NIEBA 🙂

//wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090937https://wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090920https://wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090928https://wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090927https://wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090918https://wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090917https://wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090916https://wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090663https://wordpress.com/post/aga31chuen.wordpress.com/6717/P1090664

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklamy

3 uwagi do wpisu “Sladami biblinego Mojzesza … z wizyta na gorze Nebo :)

    • No nie tak do konca z tym NEBO 🙂 pewnie przed komersja tego miejsca byla tez tam misteria.
      W Jordanii wg mojego smaku sa bardziej mistyczne miejsca takie jak np Miasto Petra (jest tez komersja, ale obszar na jakim sie znajduje Petra troche ja rozprasza) https://aga31chuen.wordpress.com/2017/07/09/zaproszenie-do-petry/
      Zreszta To NEBO to tylko namiastka ziemska, a do tego PRAWDZIWEGO NIEBA jakie nas po drugiej stronie czeka 🙂 to juz bez zadnej ludzkiej interwencji, kazdy z osobna w swoim czasie zapuka:)

      P.S. Bylam bardzo zaskoczona, ze nazwe gory Mojzesza bardzo podobnie wymawia sie w jezyku hebrajskim, jak nasze NIEBO, czyzby Mojzesz mial jakies korzenie polskie?

      Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s